Vestea bună și vestea proastă

Uraaaaaaaaaaa! S-a redus materia din programele școlare de gimnaziu cu cca 30%. Aceasta este vestea bună. După ce s-a redus ce trebuia redus au rămas totuși niște resturi. Anumite teme au dispărut dar au rămas puncte importante. N-ar fi nici o problemă numai că „punctele importante” nu pot fi predate fiindcă, dispărând anumite teme, nu mai au legătură cu nimic. Aceasta este vestea proastă. Altă veste bună este că într-adevăr s-a redus multă materie de la toate disciplinele. Vestea proastă este că manualele au rămas neschimbate și vechi.

Aici ne lovim de veșnica problemă a manualelor. Actualele manuale de gimnaziu sunt elaborate și editate de ani de zile. Nu se prea poate schimba mare lucru aici. De fapt nu se pot schimba (înlocui) nici manualele distruse și rupte și elevii trebuie să învețe după ele. Nici măcar elevii de clasa a V -a nu pot avea bucuria de a primi manuale noi fiindcă niște norme absconse, ciudate și aberante dau dreptul școlilor să comande doar 10 % manuale noi. Și ele comandă. Manualele nou comandate vin însă abia după începutul anului școlar cam pe la 1 octombrie și chiar mai târziu. Din această cauză mulți părinți le cumpără copiilor manualele lipsă.

Altă aberație se întâmplă la comandarea manualelor. Deși profesorii sunt obligați să dea necesarul de manuale cu specificarea clasei, editurii, autorilor și anului ediției conform cu alte standarde elaborate de nu -știu -cine (oricum nu e important) pentru ca directorii de școli să comande corect, realitatea dură bate orice film. Sosesc manuale noi dar…alte ediții, alți autori, altă editură și de multe ori și altă clasă. Cei care cer comanda uită probabil să o citească  atunci când ea trebuie onorată. Și trimit doar numărul de manuale. Și uite-așa se plimbă manualele prin școli și depozitele inspectoratelor școlare până când școlile nu mai cer iar cei ce trebuie să dea așteaptă comanda pentru anul următor.

O altă problemă este legată de actualele manuale care ar trebui urgent revizuite și/sau chiar înlocuite cu altele noi. Altele noi care să corespundă unor exigențe sporite și unor standarde europene. Punerea de acord a manualelor cu programele școlare ar fi pe primul loc dar și problema spinoasă a respectării unor norme de igienă n-ar trebui să fie lăsată la voia întâmplării. Actualmente există manuale după care au învățat aproximativ 8 generații de elevi și ele se află pe băncile elevilor. În fond acest demers trebuia întreprins cu mult înainte și o dată cu intrarea în vigoare a programelor revizuite trebuiau să apară și noile manuale.

Revizuirea programelor este însă o poveste care nu se va sfârși prea curând și prevăd că nu va avea happy – end. De aceea o vom spune cu altă ocazie.

2 Răspunsuri

  1. Noi, profesorii, ne dorim ca elevii noștri să citească. Și insistăm să citească, și amintim părinților cât de important este să citească ,să-și îmbogățească vocabularul, să facă asocieri noi, să învețe cuvinte și sensuri noi. De aceea ,la un moment dat ,m-am „așezat” în banca elevilor. A elevilor mei de clasa a V -a, pe atunci. Jumătate de clasă a primit atunci niște manuale ferfenițite, cealaltă jumătate a avut mai mult noroc; manualele de limbi străine erau/sunt în fiecare an tot mai puține și au 1 la bancă; pentru religie manualele se comandă separat și se plătesc; pentru discipline ca educația plastică și educația tehnologică un an sunt manuale în anul următor nu mai sunt. Și tot așa. Cum să dorească elevul de 11 -12 ani să citescă dacă nu are nici măcar satisfacția să răsfoiască un manual nou, frumos colorat, sistematizat, pe înțelesul lui? Și dacă manualul mai are și foi rupte, coperți lipsă, exerciții deja rezolvate, etc. totul se sfârșeșete înainte de a începe.

    Apreciază

  2. La fiica-mea in clasa jumatate dintre manuale sunt de la o alta editura decat cea dupa care se face materia. Concluzia? Parintii trebuie sa cumpere cartile respective. Cand s-au dat manualele, in vara, ele s-au dat la numar si nu dupa editura.

    Tot la ea in clasa, jumatate dintre manuale sunt atat de vechi ca trebuie inlocuite cu altele. Concluzia? Parintii trebuie sa le cumpere si pe acestea.

    A mai ramas… N-a mai ramas nimic gratis.

    Apreciază

Scrie comentariul tău!

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

EDUCAȚIA ZI DE ZI

Nici o zi fără educație...

Lia Muresan

*Fiecare om pe care îl întâlnesc în drumul meu imi este superior prin ceva. De aceea încerc să învăţ câte ceva pe lângă fiecare. (Sigmund Freud)

Sfaturi cosmetice

Sfaturi cosmetice pentru ingrijirea pielii

Chirurg Pediatru Cluj

Dr. Surd Adrian - medic specialist Chirurgie Pediatrica

No Justice

Fiat justitia, ruat caelum!

Dezvăluiri învăluite

FLUXURI DE IDEI ÎNVĂLUITE ŞI DEZVĂLUITE PRIN NEGURA GÂNDURILOR. INTERZIS CELOR CARE NU ÎNŢELEG NIMIC, DIN ORICE!

Gimnaziul Bassarabescu

„Nu pierdeți din vedere omenia! Mai 'nainte de orice, siliti-vă să prețuiți omenia. Fiți oameni!”- Ioan Alexandru Bassarabescu 30. XII.1870 - 29. III. 1952 - scriitor, profesor, om politic și de cultură, publicist, membru al Academiei Române.

MON FRANÇAIS

Apprendre autrement

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Aquarelles

...din pasiune pentru pictură

PRO MUSIC

Educația muzicală în România

bassarabescu2en.wordpress.com/

Motto: „Education...for learning, for earning, for life”

Pro Educație Blog

Informație pentru educație

Viva,viva la musica!

...doar muzica

Totul E Relativ

...blogul despre orice

Educatie

Just another WordPress.com weblog

%d blogeri au apreciat asta: