Toți dăm teză

                                                                       Acum vreo 2 aEu dau teză, tu dai teză, el dă teză, noi dăm teză, voi....ni, când s-au inventat, peste noapte (că nu se poate spune că au fost gândite) tezele cu subiect unic, nu știam că vom ajunge să dăm toți teze. Acum știm. Elevi, profesori și chiar părinți dau teze cu subiect unic. Nu, nu este nici o glumă.

Timp de 3 săptămâni în luna decembrie și alte 3 prin luna mai dăm teze. Lucrurile se petrec în felul următor:

  • se programează câte o teză pe săptămână (programul vine de la MECT)
  • se face un program de desfășurare al acestora fiindcă pe perioada tezelor ceilalți elevi nu trebuie să se afle în școală ( acesta se face pe școală)
  • profesorii și învățătorii devin asistenți la tezele cu subiect unic;
  • alți profesori intră în comisia care se ocupă de tezele cu subiect unic  și, această comisie, are multe atribuții  pe linia organizării  în perioada desfășurării tezelor;
  • Bonus: elevii devin foarte agitați nu numai la tezele propriu-zise ci pe toată perioada de desfășurare a acestora ;

Concret: tot orarul unei școli (mai ales al școlilor care au clasle I- VIII) este dat peste cap fiindcă profesorii, de indiferent ce specialitate, dau teză alături de elevi. Nu mai contează că predai fizica sau educația plastică, informatica sau biologia, dai teză.

Ce se întâmplă? Pe perioada celor 3 săptămâni elevii care nu dau teză cu subiect unic pierd cel puțin 6 ore ( adică cele 6 ore rezervate tezelor). Dacă programul zilelor respective se face micșorând orele tot nu se  câștigă prea mult fiindcă în 30-35 de minute cu 5 minute de pauză nu prea ai timp să faci ore de calitate. Elevii care nu dau teză cu subiect unic dau teză simplă, s-o numim așa. Asta nu are nici o importanță fiindcă ei trebuie să dea teza lor în tot acest haos.  Ceilalți elevi au un program special după care dau teză dar… faptul că sunt scoși din ritmul școlar propriu-zis, îi agită și îi obosește.

Elevii de la clasele V – VIII nu mai fac toate orele de după teză vreo 3-4 zile (după fiecare teză)  fiindcă profesorii de specialitate nu intră la clasă ci merg la corectat lucrări (teze). De 2 ori: o dată în școală și a doua oară în centrul de corectare. În acest timp la clasele respective, a VII -a și a VIII – a, intră profesori de la alte discipline sau învățători. Bineînțeles că aceștia nu pot preda sau asculta elevii la materia respectivă. Profesorii care vin la școală își modifică total orarul, iar elevii ajung uneori să facă 3-4 ore la rând cu același profesor.

Elevii care au dat teză devin foarte preocupați de rezultatele obținute. În fiecare zi întreabă când se aduc tezele? când se corectează? de ce nu vin mai repede? etc. Preocuparea lor lasă urme fiindcă nu mai învață și nu mai sunt atenți la alte discipline, motivează (mai precis pretextează) că au teză și că nu au avut când să se pregătească, lipsesc chiar de la școală  cu scopul  declarat de a se pregăti pentru teză, (chiar părinții îi țin acasă să învețe pentru teză).

Când, în sfârșit, sosesc tezele mulți elevi și părinți, nemulțumiți de rezultate, depun contestații. Situația de mai sus se repetă, la scară ceva mai mică dar la fel de agitată fiindcă profesorii rezolvă contestațiile iar elevii sunt preocupați de notele de după contestații.

Pentru pregătirea  …haosului de mai sus,  în acest semestru, toți profesorii de limba română, matematică, istorie și geografie au participat vreo 3 luni la cursuri pentru a ști să corecteze tezele. Totul s-a desfășurat cam ca la un masterat cu tot felul de fișe, bareme, coeficienți, statistici și bineînțeles cu un examen dur. În urma unor astfel de cursuri profesorii respectivi s-au ales cu o singură certitudine …cam incertă: Oare voi ști să corectez o teză cu subiect unic?

Până acum n-am reușit să descopăr beneficiile tezelor cu subiect unic. Am descoperit doar faptul că MECT sau acel cineva care a hotărât să nu mai streseze elevii cu testele naționale,  examenul de capacitate sau orice fel de examen, a reușit  să agite, timp de 3 săptămâni pe semestru, pe toată lumea: de la directori de școli la elevi , de la profesori și învățători la părinți.

Rămâne cum am stabilit: TOȚI DĂM TEZĂ.

Anunțuri

2 răspunsuri

  1. Acum 2 ani s-au inventat tezele cu subiect unic. Anul acesta s-au inventat cursurile de pregătire pentru profesorii care devin evaluatori la tezele cu subiect unic. Probabil că s-au alocat niște fonduri serioase ca să pregătești atâția profesori 3 luni de zile. Altfel nu găsesc vreo explicație realistă pentru așa ceva. Unii profesori aflați cam la finalul carierei au început să se gândească serios la pensionări anticipate. Și asta fiindcă aceste cursuri și corectarea tezelor cu subiect unic i-au făcut să se îndoiască de ei înșiși. Dacă după 30 de ani de profesorat nu mai știu să corectez o teză fără să dau un adevărat masterat poate ar fi mai bine să ies la pensie. Ce-i drept cursurile nu i-au luminat prea tare așa cum spuneam și în articol. Au încâlcit și mai mult ițele corectărilor. De asta un profesor care a corectat 120 de teze de miercuri după amiază până vineri la prânz a refuzat să mai facă parte și din vreo altă comisie la nivel de oraș. Fiindcă doar unii au făcut cursuri doar unii pot corecta. Restul e….tăcere.

    Apreciază

  2. Cam multe luni de pregatire, zau. Ori nivelul tezelor e foarte ridicat ori al profesorilor e foarte scazut.

    Apreciază

Scrie comentariul tău!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Serein'Art

From my heart to your heart

Didia Saint - Georges

Lisette Georgescu: „Nu pleci în umbră Didie dragă, muzica ta va lumina sufletele noastre îndurerate astăzi când ne despărțim de tine.”

Justiție Oarbă

Dubito ergo cogito, cogito ergo sum

EDUCAȚIA ZI DE ZI

Nici o zi fără educație...

Lia Muresan

*Fiecare om pe care îl întâlnesc în drumul meu imi este superior prin ceva. De aceea încerc să învăţ câte ceva pe lângă fiecare. (Sigmund Freud)

Sfaturi cosmetice

Sfaturi cosmetice pentru ingrijirea pielii

Chirurg Pediatru Cluj

Dr. Surd Adrian - medic specialist Chirurgie Pediatrica

No Justice

Fiat justitia, ruat caelum!

Dezvăluiri învăluite

FLUXURI DE IDEI ÎNVĂLUITE ŞI DEZVĂLUITE PRIN NEGURA GÂNDURILOR. INTERZIS CELOR CARE NU ÎNŢELEG NIMIC, DIN ORICE!

Gimnaziul Bassarabescu

„Nu pierdeți din vedere omenia! Mai 'nainte de orice, siliti-vă să prețuiți omenia. Fiți oameni!”- Ioan Alexandru Bassarabescu 30. XII.1870 - 29. III. 1952 - scriitor, profesor, om politic și de cultură, publicist, membru al Academiei Române.

MON FRANÇAIS

Apprendre autrement

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Aquarelles

...din pasiune pentru pictură

PRO MUSIC

Educația muzicală în România

bassarabescu2en.wordpress.com/

Motto: „Education...for learning, for earning, for life”

Pro Educație Blog

Informație pentru educație

Viva,viva la musica!

...doar muzica

%d blogeri au apreciat asta: