Legea „să se…”

...astfel de avertismente ar trebui luate in seamă. Inspectorul Stelian Fedorca a cerut unităţilor de învăţământ preuniversitar să stabilească accesul în şcoli doar pe baza unor semne distinctive. De asemenea, să ia măsuri în privinţa elevilor care părăsesc şcoala în timpul orelor şi să-i sancţioneze pe cei care fumează în incinta şcolii.

„Elevii vor fi obligaţi să stea în şcoală în timpul programului, când sunt sub supravegherea profesorilor, inclusiv în pauze. Ei nu vor mai avea voie să iasă din şcoală decât cu un acord semnat de director şi de părinţii acestora”, a explicat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, Marian Banu.”

Cele de mai sus se constituie într-o știre de presă ce apare pe mai multe site-uri. Marea stire care se vrea un fel de bomba  nu e decât un balon spart. Probabil că d-nul inspector chiar crede că a inventat ceva nou care (culmea!) va si functiona. Adică ce a făcut? A cerut unităților de învățământ să stabilească accesul în școli pe baza unor semne distinctive. Ei și? Asta există de vreun an și jumătate-doi și n-a avut vreo relevanță până acum.  Prea puțini s-au conformat și prea puțini au aplicat această regulă. De ce nu s-a aplicat până acum? Răspunsul e simplu. Fiindcă în 90% din unitățile de învățământ nu se poate iar în altele nimănui nu i se pare importantă.

Mai exact.

  • În multe școli nu are cine să legitimeze elevii sau să-i supravegheze la intrare.
  • Dacă îi legitimează și ei nu au legitimația asupra lor ce să facă paznicul sau eventuala persoană împuternicită? Să-i trimită acasă? Dacă dintr-un număr de 1000 de elevi 200 nu au legitimații? Ei nu mai fac cursuri în acea zi? Și vorbim aici atât de elevi de liceu cât și de elevi de gimnaziu.(acestia au vârste între 7,8 – 14,15 ani). Ce facem cu ei îi trimitem acasă?
  • Semne distinctive. Care ar fi acestea? Ținuta, cravata cu însemnele școlii, vreo eșarfă, etc. Toate ușor de falsificat și de confundat dar nu asta e problema. Cei care vin cu intenții rele nu se „împiedică” de semnele distinctive pe de o parte, iar pe de altă parte, este vorba chiar de elevii școlii care ajung la fapte reprobabile. Și dacă nu au la ei sau pe ei semnele distinctive? Iar îi trimitem acasă? După ce tot regulamentele ne spun că elevul trebuie să stea la ore, și, din toamna acestui an, să nu mai facă nici de serviciu pe școală.
  • Să se ia măsuri pentru cei care părăsesc școala. De acord. Care ar fi acestea? Cele prevăzute în ROI și ROFUIP. Dacă situația n-ar fi tragică (fiindcă s-a ajuns la violențe inimaginabile în școli) am putea să râdem liniștiți de propunere. În afară de scăderea notei la purtare pentru gimnaziu și exmatricularea pentru liceu alte sancțiuni valabile și extreme  nu există. „Mustrarea” și ”dojenirea”, „observația în fața clasei” sau alte asemenea sunt apă de ploaie cum deja am mai scris.
  • Să se ia măsuri pentru cei care fumează. Așa ar trebui dar…nu ia nimeni măsuri. Și aici intervin mai mulți ….factori. De obicei elevii fumează la toalete și asta se întâmplă preponderent la liceu. Profesorii de serviciu au ajuns să fie un fel de paznici (pierzând pe parcursul supravegherii calitatea de dascăli)  și ar trebui să supravegheze cam ca la penitenciar elevii. Dificil de făcut așa ceva în condițiile în care elevii se dovedesc foarte inventivi. Dar să zicem că profesorii fac asta. Ce pot să facă dacă au găsit elevi fumând? Simplu, veți spune. Să-i sancționeze aspru. Aceleași regulamente de mai sus nu te lasă s-o faci. Situația extremă. Să-i exmatriculezi. Nu înainte de a răspunde la întrebarea: Câți elevi de liceu fumează? O estimare minimă: 50%?,60%?. Și nu fumează doar pe afara liceului. Exmatricularea pentru așa ceva nu prea poate fi pusă ușor în practică fiindcă s-ar revolta (spontan sau organizat) părinții: „Numai pentru atât?” Și nici n-am mai vorbit de celelalte sancțiuni pe care elevii și părinții le consideră cum spuneam „apă de ploaie”. Rareori câte un elev se sperie de scăderea notei la puratare iar „dojenirea sau mustrarea” nu sunt considerate pedepse sau sancțiuni. De nimeni.
  • Elevii să nu mai aibă voie să iasă din școală decât cu un acord semnat de Director și de părinții acestuia.  Situație hilară. Nici un elev care-și propune să chiulească nu se va împiedica de asta. Unii chiar nu vor mai veni la școală de loc deci nu mai au cum să ceară acordul semnat… Unii părinți nici nu vor ști că, zile în șir, copilul lor n-a fost la școală fiindcă: „noi avem servici”, „eu am încredere în copilul meu”, „copilul meu nu minte”,etc. De fapt, elevii, nici până acum nu aveau voie să iasă din școală. Și ce? Asta i-a împiedicat s-o facă? Nu. Semnarea acestui acord de către părinții elevului se poate ușor falsifica de …cineva. Pentru elevii șmecheri (sau nu) nu e nici o problemă.
  • Elevii vor fi obligați. Sunt obligați să facă de toate dar… mulți nu se simt obligați după cum bine poate constata orice dascăl, părinte, inspector, etc. Un singur exemplu cred este relevant. De câte ori ați auzit sintagma: „Nu mai știu ce să-i fac.” sau ”Nu mai am ce să-i fac.” rostită de părinți? Și, de multe ori, la fel ajung să spună și dascălii.

Oricum trebuie să remarcăm că mai marii peste școlile din Romania vor să instaureze disciplina în școli și să sporească siguranța elevilor prin măsuri de genul: „să se..”. Aceste două silabe ajung să pună iar (a câta oară?) obligații în plus în sarcina  profesorilor și învățătorilor, diriginților și directorilor, care, în loc să-și facă meseria de dascăli, vor trebui să facă pe paznicii. Nu de alta dar, așa cum spuneam mai sus, paznici nu prea avem, jandarmeria ba are ba nu are atribuții, poliția de proximitate se declară, de multe ori, depășită de situație.

Un studiu despre fumat arată:

„În ultimii ani au existat aspecte alarmante ale creşterii prevalenţei fumatului, până în acest an, 2007, cifrele fiind neiertătoare, spune conf. dr. Florin Mihălţan, preşedintele Societăţii Române de Pneumologie (SRP).„În  perioada 1999-2006, dinamica cea mai mare s-a înregistrat în rândul femeilor şi al adolescenţilor, aceştia alimentând eşantionul de adulţi. La adolescenţi, era o creştere de 11 la sută, în ultimii 7 ani. Alte studii arătau că până la vârsta de 14 ani, 50 la sută dintre copii au încercat deja o ţigară.”

 

Anunțuri

Scrie comentariul tău!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Serein'Art

From my heart to your heart

Didia Saint - Georges

Lisette Georgescu: „Nu pleci în umbră Didie dragă, muzica ta va lumina sufletele noastre îndurerate astăzi când ne despărțim de tine.”

Justiție Oarbă

Dubito ergo cogito, cogito ergo sum

EDUCAȚIA ZI DE ZI

Nici o zi fără educație...

Lia Muresan

*Fiecare om pe care îl întâlnesc în drumul meu imi este superior prin ceva. De aceea încerc să învăţ câte ceva pe lângă fiecare. (Sigmund Freud)

Sfaturi cosmetice

Sfaturi cosmetice pentru ingrijirea pielii

Chirurg Pediatru Cluj

Dr. Surd Adrian - medic specialist Chirurgie Pediatrica

No Justice

Fiat justitia, ruat caelum!

Dezvăluiri învăluite

FLUXURI DE IDEI ÎNVĂLUITE ŞI DEZVĂLUITE PRIN NEGURA GÂNDURILOR. INTERZIS CELOR CARE NU ÎNŢELEG NIMIC, DIN ORICE!

Gimnaziul Bassarabescu

„Nu pierdeți din vedere omenia! Mai 'nainte de orice, siliti-vă să prețuiți omenia. Fiți oameni!”- Ioan Alexandru Bassarabescu 30. XII.1870 - 29. III. 1952 - scriitor, profesor, om politic și de cultură, publicist, membru al Academiei Române.

MON FRANÇAIS

Apprendre autrement

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Aquarelles

...din pasiune pentru pictură

PRO MUSIC

Educația muzicală în România

bassarabescu2en.wordpress.com/

Motto: „Education...for learning, for earning, for life”

Pro Educație Blog

Informație pentru educație

Viva,viva la musica!

...doar muzica

%d blogeri au apreciat asta: