Avem un minister care …nu există

Departamentul de control al ministrului de la ...MECT. Click pe imagine. Tot încercând să găsesc o serie de acte normative pe site-ul Ministerului  Educației, Cercetării și Inovării am constatat că acest minister… nu există. Sigur că denumirea există.  Dar, doar atât. Toate celelalte pagini ale acestuia reprezintă, de fapt, MECT.  Denumire neschimbată la majoritatea departamentelor, la acte normative, la legi, la …orice.

Ceva interesant tot am găsit reușind să mă strecor prin hățișul site-ului: echipa și atribuțiile Departamentului de control al Ministrului. 12 oameni care controlează (teoretic) tot ce mișcă în învățământ. Practic nu controlează decât atunci când se anunță …controale de la minister. Concret acest departament are (încă)  atribuții în a controla activitățile instituțiilor de învățământ superior și bănuiesc că avea aceste atribuții și până acum. Așa că nu se explică de ce s-au tot „fabricat ” pe bandă rulantă diplome false și Departamentul care trebuia să controleze nu a controlat …nimic. Doar fiindcă erau semnate de decan și prodecan, acest departament a considerat că  ar încălca autonomia universitară dacă s-ar „uita ” mai atent?

Departamentul încă mai trebuie să controleze organizarea și desfășurarea testelor naționale dar și  verificarea structurii, componenţei şi eficienţei organismelor de conducere din structurile subordonate MECT; (?). Cum MECT nu mai există mă întreb ce mai controlează? Oare să nu mai aibă departamentul …obiect de activitate? Atunci ce le mai rămâne de făcut angajaților din departament?

Și dacă ne uităm atent de tot, acest departament există la …MECT și bănuiesc că, în conformitate cu legile în vigoare un organism aparținând unui minister nu poate funcționa în alt minister dacă nu are…atribuții. În aceste condiții nici nu știm dacă cei 12 angajați aflați în această echipă sunt sau nu sunt angajați ai MECI pentru că nu există vreo mențiune în legătură cu data de la care aceștia funcționează sau până la ce dată funcționează.

Doar din...lecturarea atribuțiilor câtorva departamente se poate constata că nu știi în ce minister te afli.Click pe imagine! În aceste condiții  devine evident că  și celelalte structuri care ar trebui să facă câte ceva pentru MECI nu au ce face deoarece aproape toate funcționează după acte normative în care se regăsește vechiul minister: MECT.

Probabil că așa stau lucrurile de multe ori (90%) și în justiție când se constată, fără să fii măcar în sistem, că  dosarele au …vicii de procedură.

„Echipa Departamentului de Control al Ministrului

Gabriel Liviu ISPAS – Director Departamentul de Control al Ministrului

Robert BEREZOVSKI – Consilier echipa de control a....MECT sau MECI? click pe imagine.
Ion CĂLIN – Inspector
Georgiana Camelia CREŢAN – Inspector
Liliana GEORGESCU – Consilier
Carmen Claudia GHEONEA – Consilier
Florentina ION – Secretar dactilograf
Yvonne Iulia LACROIS – Expert 
Mirela OLTEANU – Consilier
Angelica Irina PETCU – Consilier
Oana SANDU – Consilier
Ioana STAMA – Consilier

Atribuţiile specifice ale ale Departamentului de Control al Ministrului

1. verificarea activităţii manageriale desfăşurate la nivelul inspectoratelor şcolare şi al unităţilor de învăţământ;

2. verificarea existenţei, a conţinutului şi eficienţei documentelor manageriale;

3. verificarea structurii, componenţei şi eficienţei organismelor de conducere din structurile subordonate MECT;

4. verificarea activităţii de control efectuate de inspectoratele şcolare;

5. efectuarea controlului privind respectarea prevederilor legale referitoare la concursul pentru ocuparea funcţiilor de conducere, îndrumare şi control;

6. verificarea modului de aplicare a programelor de activitate şi a planurilor de măsuri propuse pentru îmbunătăţirea activităţii instituţiilor de învăţământ care au fost controlate de către diferite direcţii şi compartimente ale MECT;

7. verificarea, evaluarea şi controlul privind respectarea regulamentelor de organizare şi desfăşurare a testelor naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a, a examenului de bacalaureat, a metodologiei referitoare la admiterea în învăţământul liceal şi profesional, continuarea studiilor după finalizarea învăţământului obligatoriu;

8. verificarea modului de soluţionare a petiţiilor la nivelul unităţilor subordonate sau coordonate de MECT

9. verificarea respectării metodologiei privind mişcarea personalului didactic;

10. evaluarea modului în care se realizează circulaţia informaţiei: circulaţia şi gestionarea informaţiei între minister, inspectorate şcolare, unităţi de învăţământ, unităţi independente, cadre didactice, elevi, familie, colaborarea cu mass-media;

11. evaluarea abilităţilor manageriale şi profesionale a inspectorilor generali şi inspectorilor generali adjuncţi;

12. verificarea, cu respectarea autonomiei universitare, a  activităţii instituţiilor de învăţământ superior, a bibliotecilor centrale universitare, a centrelor şi oficiilor naţionale, a caselor universitarilor, a cluburilor sportive studenţeşti, precum şi a agenţiilor din subordine;

13. elaborează normele metodologice specifice activităţii de control aplicabile şi unităţilor aflate în subordinea şi în coordonarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării şi Tineretului.

14. elaborează proiectul planului anual de control şi avizează proiectele planurilor anuale ale unităţilor subordonate sau coordonate de MECT;

15. evaluează sistemele de management financiar şi control financiar, în conformitate cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate;

16. verifică angajamentele bugetare şi legale din care derivă, direct sau indirect, obligaţii de plată, inclusiv din fondurile comunitare;

17. verifică plăţile asumate prin angajamente bugetare şi legale, inclusiv din fondurile comunitare;

18. verifică modul de respectarea a procedurilor privind achiziţiile publice la toate unităţilor aflate în subordinea sau coordonarea MECT;

19. controlează constituirea veniturilor publice, a modului de autorizare a titlurilor de creanţă;

20. verifică modul în care se realizează fundamentarea bugetului de venituri şi cheltuieli şi în care se alocă creditele bugetare;

21. controlează modul în care este organizat sistemul contabil şi fiabilitatea acestuia, ca principal instrument de cunoaştere, gestiune şi control patrimonial, precum şi rezultatele obţinute;

22.verifică modul în care este organizat sistemul de luare a deciziilor cu implicaţii financiare, de planificare, programare, organizare, coordonare, urmărire şi control al îndeplinirii acestora;

23. Realizează controlul la unităţile subordonate MECT.”

Preluare de pe site-ul ministerului. Sublinierile îmi aparțin.

Anunțuri

Scrie comentariul tău!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Didia Saint - Georges

Lisette Georgescu: „Nu pleci în umbră Didie dragă, muzica ta va lumina sufletele noastre îndurerate astăzi când ne despărțim de tine.”

Justiție Oarbă

Dubito ergo cogito, cogito ergo sum

EDUCAȚIA ZI DE ZI

Nici o zi fără educație...

Lia Muresan

*Fiecare om pe care îl întâlnesc în drumul meu imi este superior prin ceva. De aceea încerc să învăţ câte ceva pe lângă fiecare. (Sigmund Freud)

Sfaturi cosmetice

Sfaturi cosmetice pentru ingrijirea pielii

Chirurg Pediatru Cluj

Dr. Surd Adrian - medic specialist Chirurgie Pediatrica

No Justice

Fiat justitia, ruat caelum!

Dezvăluiri învăluite

FLUXURI DE IDEI ÎNVĂLUITE ŞI DEZVĂLUITE PRIN NEGURA GÂNDURILOR. INTERZIS CELOR CARE NU ÎNŢELEG NIMIC, DIN ORICE!

Gimnaziul Bassarabescu

„Nu pierdeți din vedere omenia! Mai 'nainte de orice, siliti-vă să prețuiți omenia. Fiți oameni!”- Ioan Alexandru Bassarabescu 30. XII.1870 - 29. III. 1952 - scriitor, profesor, om politic și de cultură, publicist, membru al Academiei Române.

MON FRANÇAIS

Apprendre autrement

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Aquarelles

...din pasiune pentru pictură

PRO MUSIC

Educația muzicală în România

bassarabescu2en.wordpress.com/

Motto: „Education...for learning, for earning, for life”

Pro Educație Blog

Informație pentru educație

Viva,viva la musica!

...doar muzica

Totul E Relativ

...blogul despre orice

%d blogeri au apreciat asta: