Restructurarea bugetară făcută cu cap…

…și mai ales cu voința de a urni corect lucrurile din loc. Așa cum mulți pot constata doar vizitând site-ul MECTS care, în treacăt fie spus, este groaznic de stufos și e aproape imposibil să găsești ceea ce te interesează, există acolo vreo 450 – 500 de posturi ocupate. În afara acestora, diversele agenții, direcții, institute, consilii sau centre mai au în dotare ale câteva sute/mii (?) de posturi și postulețe la nivel central sau județean.

Bineînțeles că nimeni nu reușește să înțeleagă cu ce se ocupă de exemplu Centrul pentru Formare Continuă în Limba Germană sau de ce nu există câte un astfel de centru pentru toate limbile europene. Pe de altă parte există un Institut al Limbii Române care face…nu știm ce face pentru că la capitolul proiecte în lucru apare….

Institutul Limbii Române

 image

Aflăm în schimb de ce s-a înființat și constatăm că acest institut putea să funcționeze, foarte bine,  pe lângă Academia Română de exemplu.

Sigur că nu tot ceea ce este în subordinea MECTS ar trebui desființat dar măcar cineva, acolo sus, ar putea gândi limpede ce ne trebuie și ce nu ne trebuie în materie de instituții plătite de la bugetul de stat.

AȘtefan Vlastonșa cum remarca d-nul Ștefan Vlaston în două articole publicate recent, foarte multe economii s-ar face dacă s-ar produce comasări sau chiar desființarea unor astfel de centre, institute sau agenții care se suprapun la capitolul atribuții, ba chiar se calcă pe picioare și nu reușesc să facă nimic, pasând responsabilitatea de la una la cealaltă.

Jumătăți de măsură în restructurarea bugetară

Jumătăți de măsură în restructurarea bugetară II

Campus News.ro Articolele au fost publicate pe CAMPUS.NEWS.RO  http://www.campusnews.ro/

 

 

Guvernul și implicit MECTS, au ales în schimb să taie din salariile personalului didactic 25%. Adică, luăm de la toți ca să nu se supere nimeni deși mulți angajați ai acestor instituții, nu puține la număr, nu fac aproape nimic. Ceva fac: se duc și vin de la serviciu, treabă în urma căreia primesc un salariu la fel sau chiar mai mare ca al unui profesor din  preuniversitar, de exemplu.

Sunt de părere că o sursă de venit (pe care nu a luat-o în calcul nimeni) ar putea fi și un procent luat din salariul pe care îl obține un profesor suplinitor care, în urma examenului de titularizare, nu obține medie peste 5. Pentru că, așa cum știm foarte bine din anii anteriori profesori cu medii de 1,50, 2, 3,75, etc. ajung pe posturi de suplinitori calificați în diverse școli. Nu contează dacă ele sunt în mediul rural sau urban fiindcă peste tot sunt copii care au nevoie să fie bine îndrumați.

Ce fel de învățământ se poate face cu profesori care nu au fost în stare să scrie o lucrare cu subiecte din materia pe care o predau sau din metodică? Sigur că răspunsuri s-ar găsi la această întrebare dar ele ar fi doar pretexte sau justificări.

Anunțuri

Scrie comentariul tău!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Justiție Oarbă

Dubito ergo cogito, cogito ergo sum

EDUCAȚIA ZI DE ZI

Nici o zi fără educație...

Lia Muresan

*Fiecare om pe care îl întâlnesc în drumul meu imi este superior prin ceva. De aceea încerc să învăţ câte ceva pe lângă fiecare. (Sigmund Freud)

Sfaturi cosmetice

Sfaturi cosmetice pentru ingrijirea pielii

Chirurg Pediatru Cluj

Dr. Surd Adrian - medic specialist Chirurgie Pediatrica

No Justice

Fiat justitia, ruat caelum!

Dezvăluiri învăluite

FLUXURI DE IDEI ÎNVĂLUITE ŞI DEZVĂLUITE PRIN NEGURA GÂNDURILOR. INTERZIS CELOR CARE NU ÎNŢELEG NIMIC, DIN ORICE!

Gimnaziul Bassarabescu

„Nu pierdeți din vedere omenia! Mai 'nainte de orice, siliti-vă să prețuiți omenia. Fiți oameni!”- Ioan Alexandru Bassarabescu 30. XII.1870 - 29. III. 1952 - scriitor, profesor, om politic și de cultură, publicist, membru al Academiei Române.

MON FRANÇAIS

Apprendre autrement

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Aquarelles

...din pasiune pentru pictură

PRO MUSIC

Educația muzicală în România

bassarabescu2en.wordpress.com/

Motto: „Education...for learning, for earning, for life”

Pro Educație Blog

Informație pentru educație

Viva,viva la musica!

...doar muzica

Totul E Relativ

...blogul despre orice

%d blogeri au apreciat asta: