MECTS: lovituri de fulger

MECTS  lucrează fiindcă din toamnă vrea să aplice „măsuri fulger” în toate școlile Măsuri - fulger de la MECTSdin România. Ierarhizări, testări, notări, predare diferențiată, statistici, priorități, securizare, contabilizarea absențelor, etc. Din acest punct de vedere privite lucrurile există, propriu- zis, două vești: una bună și una proastă.

Vestea bună este că MECTS face totuși ceva cu aplicabilitate din acest an școlar în toate școlile din România. Vestea proastă este că, profesorii, care trebuie să aplice măsurile fulger, vor afla abia la 1 septembrie (poate chiar mai târziu) și vor fi ca primăriile noastre atunci când cade prima zăpadă, luați pe nepregătite.

De ani de zile constat că ultimii care află ceva în ceea ce privește exercitarea profesiei lor sunt profesorii. Ministerul educației și presa știu mult mai mult decât oamenii de la catedră și cu mult timp înainte, după care ministerul și  presa se miră, se-ntreabă, se indignează de ce lucrurile nu au mers cum trebuie.  Și asta se întâmplă dintr-o mulțime de motive care privesc comunicarea dar și fiindcă MECTS are un site stufos și aproape imposibil de urmărit; nu are o secțiune cu noutățile care apar pentru a nu mai fi nevoiți profesorii și cei interesați să caute prin presă și să fie acuzați că au interpretat și scos din context; multe dintre inspectoratele școlare nu au, la rândul lor site-uri actualizate și utile; forumurile puse la dispoziție de același minister sau de SIVECO prin SEI nu prea au loc decât de discuții probabilistice sau de laude (SIVECO se laudă de zor cum a mai reușit nu știu ce performanță – trafic depășit– în timp ce lecțiile din AeL au încremenit la nivelul de acum câțiva ani iar în multe școli sistemul nu mai funcționează fiindcă nu are cine să-l întrețină).

măsuri - fulger de la MECTSDar, de la 1 septembrie, tot corpul profesoral din România va pune în practică măsurile – fulger ale ministerului pentru care va fi instruit probabil la fel de fulgerător și va afla (tot fulgerător) că trebuie să facă în vreo câteva zile ceea ce nu s-a făcut în ani de zile, adică mai mult decât viteza fulgerului. Deși ministerul, prin vocea d-nei Oana Badea, nu comunică și rezultatele așteptate, ele nu sunt departe de a se constitui într-un nou eșec.

De la aflarea și înțelegerea măsurilor de către profesori până la aplicarea lor așa cum dorește ministerul este o cale la fel de lungă ca și cea pe care ar trebui să  o urmeze elevii de la testele inițiale până la finele anului școlar în care media lor ar trebui, teoretic, să crească.

Acum vreun an ministerul educației promitea că din toamna acestui an site-ul său va fi unul modern pe care profesori, elevi, studenți, părinți, oricine altcineva interesat de acest domeniu, va găsi toate informațiile necesare: de la programe școlare și structura sistemului, la legislație și proiecte didactice, de la noutăți și modele de predare la universități acreditate la regulamente școlare, de la manuale aprobate la culegeri pe domenii ba chiar și modele de proiectare didactică realizate după programele școlare. Cu alte cuvinte: TOT. Așa ar face ministerul ceva foarte util pentru toți cei implicați în sistemul de învățământ, în educația din România.

N-am văzut și nici nu cred că voi vedea prea curând la MECTS.

Sursa acestui articol este ziarul „Gândul” din 29 iulie 2011 cu „MĂSURILE-FULGER pe care Ministerul Educaţiei le pregăteşte pentru la TOAMNĂ pentru toţi elevii din România” și nicidecum vreun newsletter de la minister sau portalul EduManager care se declară „liderul informației în educație”.

Anunțuri

3 răspunsuri

  1. http://liviumarianpop.blogspot.com/2011/08/invatamantulinamicul-numarul-unu-al.html

    Apreciază

  2. SA INCEAPA CU EI.UNII DIN GUVERN NU STIU NICI SA VORBEASCA PRECUM IGAS,FUNERIU.

    Apreciază

    • Bine ar fi ca toate legile, ordonanțele, hotărârile, etc s-ar aplica întâi începând cu ei. Și mă refer la cele cu caracter de austeritate. Adică să ne demonstreze ei cum ar face și ulterior să pună în practică pe noi.

      Apreciază

Scrie comentariul tău!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Didia Saint - Georges

Lisette Georgescu: „Nu pleci în umbră Didie dragă, muzica ta va lumina sufletele noastre îndurerate astăzi când ne despărțim de tine.”

Justiție Oarbă

Dubito ergo cogito, cogito ergo sum

EDUCAȚIA ZI DE ZI

Nici o zi fără educație...

Lia Muresan

*Fiecare om pe care îl întâlnesc în drumul meu imi este superior prin ceva. De aceea încerc să învăţ câte ceva pe lângă fiecare. (Sigmund Freud)

Sfaturi cosmetice

Sfaturi cosmetice pentru ingrijirea pielii

Chirurg Pediatru Cluj

Dr. Surd Adrian - medic specialist Chirurgie Pediatrica

No Justice

Fiat justitia, ruat caelum!

Dezvăluiri învăluite

FLUXURI DE IDEI ÎNVĂLUITE ŞI DEZVĂLUITE PRIN NEGURA GÂNDURILOR. INTERZIS CELOR CARE NU ÎNŢELEG NIMIC, DIN ORICE!

Gimnaziul Bassarabescu

„Nu pierdeți din vedere omenia! Mai 'nainte de orice, siliti-vă să prețuiți omenia. Fiți oameni!”- Ioan Alexandru Bassarabescu 30. XII.1870 - 29. III. 1952 - scriitor, profesor, om politic și de cultură, publicist, membru al Academiei Române.

MON FRANÇAIS

Apprendre autrement

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Aquarelles

...din pasiune pentru pictură

PRO MUSIC

Educația muzicală în România

bassarabescu2en.wordpress.com/

Motto: „Education...for learning, for earning, for life”

Pro Educație Blog

Informație pentru educație

Viva,viva la musica!

...doar muzica

Totul E Relativ

...blogul despre orice

%d blogeri au apreciat asta: