Fraudă continuă și șpagă în învățământ…

imageCitesc cu stupoare, aproape în fiecare zi, noi vești de pe „frontul” învățământului românesc. Ultima știre ne informează, alb și sec, cum s-a făcut de învățământul ialomițean s-a transformat în mafie de Bac, în frunte cu inspectorul general, Otilia Dumitru. 96 de oameni (profesori, părinți și elevi) sunt cercetați (de DNA) în această problemă mafiotă. Poate n-ar fi un capăt de țară fiindcă, nu-i așa?, justiția trebuie să-și spună cuvântul dar, mă întreb:

  • cine va intra la catedră după terminarea cercetărilor, în toamna anului viitor?
  • câți dintre cei acuzați vor mai fi la catedră anul viitor?
  • câți dintre ei, dintre profesori, au copii care, la rândul lor, au învățat că așa se „promovează” Bac-ul?
  • mai pot fi ei numiți profesori?
  • cu cine vor fi ei înlocuiți? Cu cei care iau examenele (grade, titularizare) copiind la rândul lor?
  • cum arată profilul moral al copiilor deja „educați” de cei care au organizat rețeaua de șpagă la Bac? Ce i-au învățat? Ce le-au spus la ore? Cum au trecut clasa?
  • ce fel de părinte își dorește ca propriul copil să obțină note de trecere la Bac nu prin propriile cunoștințe ci prin faimoasa deja „ȘPAGĂ”
  • câți dintre copiii care au promovat astfel Bac-ul vor deveni studenții și absolvenții de facultăți de mâine?
  • de ce să mai învețe ceilalți elevi?
  • …las multe locuri libere pentru alte întrebări care, sper, nu se vor dovedi retorice…și cineva va lua acele măsuri care să departă „grâul” de „neghină”

9 Răspunsuri

  1. Invatamantul s-a transformat in goana dupa diploma si „scopul scuza mijloacele”.

    Apreciază

    • S-a transformat în orice și în atât de mult …ceva ce nu mai e învățământ. Iată cuvinte și fapte cu care se poate asocia învățământul (deși tare mult mi-aș dori să nu le mai aud/văd), în afară de olimpici: șpaga, mita, fraudă, copiat, furt, diplome false, examene trucate, subiecte furate, doctorate care nu sunt doctorate, grade didactice „câștigate” la masa verde, etc.
      Aș vrea să aud despre profesori pasionați, elevi decenți și curioși, părinți grijulii și iubindu-și copiii atât de mult încât să nu le dorească trecerea examenelor cu mită dar și de un învățământ flexibil, modern, accesibil tuturor.

      Apreciază

      • Sunt destui profesori pasionați care nu-și fac un titlu de glorie din ceea ce știu că trebuie să facă necondiționat și firesc. Preferă ipostaza multiplicată a ”Domnului Trandafir ” sadovenian” . Numai că aceste exemple nu au căutare în media, nu sunt ”comerciale”. Sunt preferate ” uscăturile” în locul pădurii.

        Apreciază

      • Aveți perfectă dreptate și am avut ocazia să cunosc astfel de profesori. Mass-media (din toată lumea) nu preferă subiectul cu profesorii pasionați fiindcă ei nu…șochează. O viață pusă în slujba unui ideal și în slujba educării copiilor poate fi doar subiect de o emisiune sau un articol, mai pe seară și nu mai mult de 30 – 60 minute. În rest, verbul zilelor noastre „a avea” e infinit mai important decât „a fi”. Ce să spui despre un profesor care-și face datoria zi de zi fără, așa cum spuneați, a-și face un titlu de glorie din asta? Cum să promovezi asta? Și rating-ul? Și banii? Și profitul? Și „senzaționalul”?
        Și mai apare o problemă: munca profesorului acela pentru a fi scoasă la iveală are nevoie de …o generație. Și nimeni nu mai are răbdare. Trebuie totuși să mulțumim cu adânc respect tuturor celor care-și fac datoria și sunt demni urmași ai sadovenianului Domn Trandafir. Ei merită mai mult decât o emisiune și cred sincer că și au mai mult de atât. Au respectul și gratitudinea elevilor pe care i-au format, au mulțumirea sufletească a faptului că și-au urmat principiile, au admirația părinților, au multe. Ce-i drept n-au bani, mașini, vile, avioane, iahturi și nu dau „senzații tari”.

        Apreciază

      • Mulțumesc, Criss. Ai găsit ”cuvintele potrivite” și pentru gândurile mele de recunoștință către cei care ”știu să sfințească locul”.Sunt puțin dezamăgită și de numărul redus al celor care au comentat problema gravă , actuală și atât de importantă pentru învățământul românesc.Chiar nimeni nu gândește că, în situația în care sistemul nostru instructiv-educativ va deveni ” a cincea roată de la căruță”, automat va atrage, de la sine, asemenea bulgărelui de zăpadă, și celelalte componente ale spiritualității românești?!

        Apreciază

      • Chiar dacă ești „puțin dezamăgită” de numărul celor care comentează cred că trebuie să le acordăm „circumstanțe atenuante”: e vacanță. Sunt, totuși, absolut convinsă că există mulți oameni care apreciază pasiunea profesorilor dedicați muncii lor. Învățământul românesc rămâne însă cu această problemă gravă și până când nu se va ivi un nou Spiru Haret (modern) vom trage ponoasele. Păcat că interesele țării nu primează (măcar în învățământ) asupra intereselor personale, partinice sau de grup fiindcă ce se „strică” azi aici nu se poate „repara” mâine. Cum să „repari” morala, etica, politețea, atitudinea față de cunoaștere sau învățătură, cinstea și corectitudinea…? Exact bulgărele de zăpadă.

        Apreciază

  2. Întrebările sunt pertinente, dar destul de vechi, numai că până acum nu au fost dezvăluite la nivel național. Răspunsul la întrebarea ”câți dintre copiii care au promovat astfel Bac-ul vor deveni studenții și absolvenții de facultăți de mâine?” este iarăși știut, și anume la facultățile particulare sau la acelea unde admiterea nu se face pe baza unei examinări serioase, ci doar pe baza unui dosar.Altfel, facultățile nu vor mai avea ”materia primă” pentru a exista. Din păcate, nu mai contează calitatea, ci cantitatea.

    Apreciază

    • Cantitatea a fost cel mai mare dușman al învățământului românesc de când mă știu. Și, da, știu că întrebările sunt pertinente și cam vechi dar poate se găsește cineva (de acolo de sus) să răspundă la ele și să se dovedească pragmatic: să ia acele măsuri care să ne fereasacă pe viitor de astfel de situații, așa cum spuneați, pe baza unei analize serioase. Care analiză nu s-a făcut niciodată sau, dacă s-o fi făcut, nu a aflat nimeni și măsurile propuse pentru îndreptare măcar.

      Apreciază

      • Ai dreptate! Materia e prea multa, se invata mecanic si fara ca acele cunostinte sa foloseasca in viata…
        12 ani de limba romana, comentarii, analize, gramatica…la sfarsit mai mult de 70% din „absolventi” nu stiu sa scrie o scrisoare sau un cv.
        12 ani de matematica, ecuatii, integrale, derivate… ca sa conduci un taximetru sau ca sa vinzi la supermarket.
        Nu exista psiholog, nu sunt discutii cu parintii privitor la abilitatile copiilor, nu sunt creeate mecanisme care sa indrume copii spre profesie in functie de abilitatile proprii. Multi iau BAC-ul si nu stiu la ce facultate sa dea, se inscriu la sugestia anturajului, o abandoneaza dupa cativa ani fiindca isi dau seama ca nu pot face fata sau nu au viitor. Unii patesc mai rau fac o facultate si la sfarsit se trezesc someri…

        Apreciază

Scrie comentariul tău!

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

EDUCAȚIA ZI DE ZI

Nici o zi fără educație...

Lia Muresan

*Fiecare om pe care îl întâlnesc în drumul meu imi este superior prin ceva. De aceea încerc să învăţ câte ceva pe lângă fiecare. (Sigmund Freud)

Sfaturi cosmetice

Sfaturi cosmetice pentru ingrijirea pielii

Chirurg Pediatru Cluj

Dr. Surd Adrian - medic specialist Chirurgie Pediatrica

No Justice

Fiat justitia, ruat caelum!

Dezvăluiri învăluite

FLUXURI DE IDEI ÎNVĂLUITE ŞI DEZVĂLUITE PRIN NEGURA GÂNDURILOR. INTERZIS CELOR CARE NU ÎNŢELEG NIMIC, DIN ORICE!

Gimnaziul Bassarabescu

„Nu pierdeți din vedere omenia! Mai 'nainte de orice, siliti-vă să prețuiți omenia. Fiți oameni!”- Ioan Alexandru Bassarabescu 30. XII.1870 - 29. III. 1952 - scriitor, profesor, om politic și de cultură, publicist, membru al Academiei Române.

MON FRANÇAIS

Apprendre autrement

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Aquarelles

...din pasiune pentru pictură

PRO MUSIC

Educația muzicală în România

bassarabescu2en.wordpress.com/

Motto: „Education...for learning, for earning, for life”

Blog pro educatie

Informație pentru educație

Viva,viva la musica!

...doar muzica

Totul E Relativ

...blogul despre orice

Educatie

Just another WordPress.com weblog

%d blogeri au apreciat asta: