La „școala de vară” se fac proiectele pentru școala de toamnă

Remus PricopieMinistrul educației, Remus Pricopie, a participat de curând la Școala de vară de la Eforie Sud[1]. Personal nu am înțeles de ce trebuie să se organizeze o școală de vară  pentru dascălii români din ţară şi de peste hotare (prezenți 260 de dascăli din 27 de judeţe şi din Bucureşti,[2]) la Eforie Sud dar cred că mesajul era următorul: mergem la mare, plătim niște sume modice pentru 6 zile (vezi link-ul) și mai facem și o școală de vară. Vine ministrul, mai dă niște indicații, mai trasează niște sarcini și uite așa ne trezim cu noile „proceduri” și „activități” de urmat pentru anul școlar 2013 – 2014. Și, ce să vezi?, chiar așa s-a întâmplat. Mai vin și câțiva profesori universitari să mai facem niște cursuri pe care le vom considera perfecționare și ne alegem și cu niște credite. Până aici nimic neobișnuit. (În paranteză fie spus, acum vreun an am vrut să particip tot la un fel de „școală de vară” organizată la Sinaia pe o temă care mă interesa. Ce să vezi? Am aflat că nu mai sunt locuri în perioada în care aș fi putut să particip. Locurile se ocupaseră fiindcă… era gratis.)

Și totuși: ministrul Pricopie, care de gând să ia măsuri pentru eliminarea fraudei din învățământ și e mai mult decât sigur că foarte mulți vor aprecia asta (inclusiv eu dacă se va realiza), s-a dus acolo să anunțe măsurile pentru viitorul an școlar. Care măsuri se vor ferme și practice și se referă în primul rând a analizarea rezultatelor obținute la evaluare și la Bacalaureat în fiecare școală. În urma analizelor se vor observa mai bine problemele de supraevaluare existente la clasă în unele (multe?) școli și se vor lua măsurile cuvenite.

Pe fondul degradării continue a sistemului românesc de învățământ, măsurile propuse de ministru mi se par de bun augur, dar abia aștept punerea lor în practică. Și abia aștept să văd rezultatele la finalul anului școlar viitor. Cum vom afla (oare vom afla?) care școli au mințit elevii și părinții în legătură cu nivelul elevilor dându-le note mari la clasă? Care școli nu au făcut asta?

Iată declarațiile ministrului:

„Anul acesta ne-am uitat cu foarte mare atenţie la rezultate şi vom face fişe pentru fiecare şcoală în parte în special pe diferenţele de evaluare. Atunci când ai în catalog 8.00 la matematică, iar la evaluarea naţională ai 2.80, caz real, înseamnă că ai o problemă. Şi dacă este un copil poţi să spui că a fost un accident, se întâmplă, dar dacă ai mai mulţi şi dacă se repetă an după an, înseamnă că acea şcoală are o problemă foarte serioasă cu evaluarea la clasă”.

„Când supraevaluezi un copil la clasă greşeşti nu o dată, greşeşti de mai multe ori. În primul şi în primul rând greşeşti în raport cu copilul pentru că el va avea sentimentul că ştie, dar apoi constată că nu este de 8.00, ci este de 2.80. În al doilea rând, greşeşti în raport cu părinţii pentru că părinţii au încredere că evaluarea noastră este una corectă şi stau liniştiţi că au copii pe drumul cel bun şi noi de fapt îi minţim printr-o evaluare necorespunzătoare. Prin urmare, Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei şi caselor corpului didactic le voi cere pentru anul şcolar 2013/2014 să aibă ca temă principală această problematică a evaluării, să fie cât mai corectă şi să remediem problemele din timp”.

„Sunt probleme de sistem, am trecut printr-un bacalaureat destul de complicat şi în primul şi primul rând a fost complicat pentru că nu întotdeauna toţi colegii noştri ştiu ce înseamnă integritatea şi nu întotdeauna noi le spunem elevilor ce înseamnă să obţii rezultate prin muncă şi nu prin fraudă şi nu întotdeauna transmitem mesajele pe care trebuie să le transmitem părinţilor să aibă responsabilitate şi să nu îşi expună copiii. (…) Cred că noi trebuie să facem curat în sistem, eu nu cred că vorbim de un procent mare, dar atât timp cât aceste ilegalităţi sunt, produc efecte negative. Trebuie să luptăm împotriva lor şi în luna septembrtie vom demara o serie de acţiuni care vizează eliminarea fraudei din sistemul de educaţie”.

„Vom începe o campanie publică de conştientizare a riscurilor pe care fiecare şi le asumă în momentul în care decide să nu respecte metodologia şi să nu respecte legea. Iar aici vorbesc pe de o parte de profesori, pe de altă parte vorbesc despre părinţi şi despre elevi. Un părinte care îşi trimite copilul la bacalaureat cu bani în buzunar îşi asumă un risc pentru copilul lui, iar elevul, la fel, trebuie să conştientizeze că nerespectarea legii se pedepseşte”.

„Trebuie să avem discuţii la nivelul fiecărei catedre apropo de orice formă de fraudă sau de corupţie pentru că noi am văzut în cazul Bolintineanu o formă a fraudei. Dar ştim noi dacă nu cumva această fraudă nu a fost cultivată încă din timpul anului în diferite formule? Tocmai ce vorbeam de diferenţe de note între ceea ce ai la clasă şi ceea ce obţii la examenul naţional. Toate aceste lucruri trebuie să le verificăm şi cine nu înţelege trebuie să ştie că legea se va aplica”.

Tot la școala de vară amintită ministrul a mai anunțat că începând cu anul şcolar 2013 – 2014 se va introduce evaluarea la nivel naţional a elevilor la sfârşitul claselor a doua, a patra şi a şasea, ceea ce va putea duce la stabilirea nivelului de pregătire a acestora, în condiţiile în care până în prezent evaluarea naţională s-a făcut numai la sfârşitul clasei a opta. Așa că profesorii vor avea mult de lucru în anul școlar viitor și…toate astea pentru același salariu.

 

Scrie comentariul tău!

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

EDUCAȚIA ZI DE ZI

Nici o zi fără educație...

Lia Muresan

*Fiecare om pe care îl întâlnesc în drumul meu imi este superior prin ceva. De aceea încerc să învăţ câte ceva pe lângă fiecare. (Sigmund Freud)

Sfaturi cosmetice

Sfaturi cosmetice pentru ingrijirea pielii

Chirurg Pediatru Cluj

Dr. Surd Adrian - medic specialist Chirurgie Pediatrica

No Justice

Fiat justitia, ruat caelum!

Dezvăluiri învăluite

FLUXURI DE IDEI ÎNVĂLUITE ŞI DEZVĂLUITE PRIN NEGURA GÂNDURILOR. INTERZIS CELOR CARE NU ÎNŢELEG NIMIC, DIN ORICE!

Gimnaziul Bassarabescu

„Nu pierdeți din vedere omenia! Mai 'nainte de orice, siliti-vă să prețuiți omenia. Fiți oameni!”- Ioan Alexandru Bassarabescu 30. XII.1870 - 29. III. 1952 - scriitor, profesor, om politic și de cultură, publicist, membru al Academiei Române.

MON FRANÇAIS

Apprendre autrement

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Aquarelles

...din pasiune pentru pictură

PRO MUSIC

Educația muzicală în România

bassarabescu2en.wordpress.com/

Motto: „Education...for learning, for earning, for life”

Blog pro educatie

Informație pentru educație

Viva,viva la musica!

...doar muzica

Totul E Relativ

...blogul despre orice

Educatie

Just another WordPress.com weblog

%d blogeri au apreciat asta: