Cât de prost stă România la capitolul (prioritar în orice guvernare): EDUCAȚIA

imageDeși avem un minister al educației naționale și o mulțime de alte instituții care, teoretic, se preocupă de educația copiilor români, realitatea în legătură cu învățământul și educația depășește, în jos, orice imaginație și nu pare să preocupe cu adevărat vreuna din instituții, vreun ministru, parlamentul, președintele, etc.

Bine că există UNICEF. Această organizație preocupată de copiii planetei a dat publicității în urmă cu câteva zile un studiu referitor la locul pe care se situează țara noastră la capitolul cât investim în educație și cu ce ne alegem?

Iată  un rezumat studiului „Costurile Investiției Insuficiente în Educație în România” și un mic extras:

„…Nu constituie o surpriză faptul că România are cea mai scăzută rată a investiţiei în educaţie din Uniunea Europeană, cheltuind doar echivalentul a 4,1% din Produsul Intern Brut (PIB) în acest sector. De această investiţie nu beneficiază toată lumea în mod egal. Din 2005, în domeniul educaţiei, alocările bugetare au crescut la nivelul învăţământului secundar şi terţiar şi au scăzut în cazul învăţământului preşcolar şi primar. Prin urmare, populaţia înstărită beneficiază mult mai mult de pe urma cheltuielilor realizate în educaţie decât populația săracă.

…….

Recomandarea noastră este ca România să acorde prioritate maximă educaţiei timpurii şi celei primare, prin prisma mai multor considerente. Acest lucru ar contribui semnificativ la reducerea disparităţilor. Numeroase studii internaţionale au arătat de asemenea că investiţia în învăţământul preşcolar prezintă unul dintre cele mai mari randamente. În plus, ar creşte astfel numărul de elevi care ajung să urmeze studii superioare.

Ar trebui de asemenea investit mai mult şi în şcolile ce cuprind şi menţin în sistemul de învăţământ elevi dezavantajaţi (din familii sărace, comunităţi rome, mediul rural şi copii cu dizabilităţi). Ar fi indicat să se depună mai multe eforturi care să vizeze copiii cu risc de abandon şcolar, în sensul prevenirii sau abordării imediate a situaţiei de abandon. Ţinând cont de ultimele studii referitoare la dezvoltarea cerebrală şi angajabilitate, ar trebuisă se pună mai mult accent pe abilităţile sociale, emoţionale şi necognitive la nivelul curriculumului.

Studiul recomandă şi generarea unor date mai exacte, mai prompte şi mai transparente cu privire la bugetul educaţiei. În România, există numeroase programe menite să crească nivelul de participare şcolară şi calitatea educaţiei. Trebuie consolidăm evaluarea acestor programe pentru a ne asigura că sunt finanţate cele mai eficiente dintre ele…….”

 

5 Răspunsuri

  1. Incet, incet scoala pentru educatie ajunge ca BOR-ul pentru credinta! Reclama idealuri inalte dar in practica ne indepartam de adevarata menire!
    Copii mei invata intre 10 si 14 ore pe zi in cursul saptamanii,7-8 sambata si uneori duminica o materie in perpetua schimbare care la sfarsit, probabil nu le va folosi la nimic…

    Apreciază

    • Foarte adevărat și nu știu de ce un copil trebuie să învețe între 10 și 14 ore pe zi. E mai mult decât muncește un adult.

      Apreciază

  2. UNICEF promoveaza socialismul. Implicarea statului in educatie este un lucru socialist. Daca asta se doreste, Romania exceleaza. Daca investitiile sint atit de principale in educatie, copiii din America ar fi toti genii. Poate ca ar fi timpul sa ne uitam la educatie din alta perspectiva, aceea a libertatii.

    Apreciază

    • Ca să încep cu finalul: și eu cred că ar fi timpul să ne uităm la educație din altă perspectivă în România și nu să luăm modele gata fabricate. America nu poate fi o opțiune de model de învățământ fiindcă, sigur, nu ni se potrivește. Asta nu înseamnă că nu am putea învăța ceva din orice sistem de învățământ. Punctul 2: nu trebuie să fie toți genii și nici să-i socotim astfel, ci fiecare copil să găsească acel parcurs de învățare care să-i asigure, ca adult, un loc în societate. Din păcate nu se întâmplă asta și eșecurile înregistrate de vreo câțiva ani încoace la Bacalaureat (ca să vorbim numai de acest examen) demonstrează asta. Apoi, investițiile în educația copiilor români au fost și sunt în continuare doar pe hârtie. Mulți copii, prea mulți, abandonează școala din lipsa unei susțineri financiare și nu numai. O fi UNICEF o organizație care promovează socialismul dar, momentan, statul român nu pare că vrea să renunțe la implicarea masivă în sistemul de educație. Și dacă se implică în continuare trebuie să demonstreze că o face bine și că fiecare copil are șansa lui de a studia până când și-a atins întreg potențialul.

      Apreciază

      • Ca sa raspind si eu tot pe puncte:
        1. In prezent asta se face si asta se doreste si pe viitor, ca Romania sa copieze alte sisteme. Ba Franta, ba Finlanda, etc. Nu cred ca romanii vor inventa roata si vor veni cu ceva nou, pentru ca nu este garantat de reusita. Trebuie sa se adopte un sistem care este dovedit si incercat ca este reusit.
        2. America imprumuta si aplica sistemul european/socialist de invatamint, deci nu mai exista nici o deosebire.
        3. Eu vorbeam despre genii in sensul finantarii. Mereu se propune finantare marita ca sa se dea rezultate mai bune. Daca finantarea este raspunsul la o educatie buna, cei din New York ar trebui sa fie genii, pentru ca acolo se cheltuie cam $20.000 pe an, pe cap de copil. Garantat putem spune ca nu toti sint genii, deci nu finantarea sau nefinantarea este de vina.
        4.Greseala pe care o fac oamenii este sa creada ca statul are dreptul sa decida ce trebuie sa invete un copil. Succesul in educatie nu depinde de definitia pe care o foloseste statul cu privire la educatie. Ceea ce pentru unii inseamna succes, pentru altii inseamna exact opusul.
        5. Prin definitie, socialismul nu poate functiona cu succes fata de toata lumea pentru ca resursele sint limitate, visurile in viata sint diferite, oamenii au capacitati diferite. Deci statul nu poate ca sa dea sanse fiecarui copil de a studia pina cind acesta si-a atins potentialul. In primul rind pentru ca statul este incapabil de asa ceva, apoi pentru ca statul nu doreste asa ceva. Statul doreste oameni supusi si docili sa faca ceea ce le spune statul sa faca. Atingerea potentialului unui om nu intra in interesul statului.

        Apreciază

Scrie comentariul tău!

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

EDUCAȚIA ZI DE ZI

Nici o zi fără educație...

Lia Muresan

*Fiecare om pe care îl întâlnesc în drumul meu imi este superior prin ceva. De aceea încerc să învăţ câte ceva pe lângă fiecare. (Sigmund Freud)

Sfaturi cosmetice

Sfaturi cosmetice pentru ingrijirea pielii

Chirurg Pediatru Cluj

Dr. Surd Adrian - medic specialist Chirurgie Pediatrica

No Justice

Fiat justitia, ruat caelum!

Dezvăluiri învăluite

FLUXURI DE IDEI ÎNVĂLUITE ŞI DEZVĂLUITE PRIN NEGURA GÂNDURILOR. INTERZIS CELOR CARE NU ÎNŢELEG NIMIC, DIN ORICE!

Gimnaziul Bassarabescu

„Nu pierdeți din vedere omenia! Mai 'nainte de orice, siliti-vă să prețuiți omenia. Fiți oameni!”- Ioan Alexandru Bassarabescu 30. XII.1870 - 29. III. 1952 - scriitor, profesor, om politic și de cultură, publicist, membru al Academiei Române.

MON FRANÇAIS

Apprendre autrement

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Aquarelles

...din pasiune pentru pictură

PRO MUSIC

Educația muzicală în România

bassarabescu2en.wordpress.com/

Motto: „Education...for learning, for earning, for life”

Blog pro educatie

Informație pentru educație

Viva,viva la musica!

...doar muzica

Totul E Relativ

...blogul despre orice

Educatie

Just another WordPress.com weblog

%d blogeri au apreciat asta: