Procesul Bologna

Un site dedicat procesului Bologna. http://www.bologna.ro (Click!))Pe data de 19 iunie 1999, la un an după Declaraţia de la Sorbona, Miniştrii responsabili pentru învăţământul superior din 29 de ţări europene au semnat Declaraţia de la Bologna, convenind asupra a şase obiective comune importante pentru dezvoltarea coerentă şi armonioasă în domeniul învăţământului superior pentru anul 2010.

România a semnat Declaraţia de la Bologna în 1999, angajându-se astfel să includă obiectivele stabilite în priorităţile învăţământului superior românesc.

La următoarea conferinţă ce a avut loc la Praga pe data de 19 mai 2001, numărul obiectivelor a crescut de la 6 la 9, iar statele semnatare şi-au reafirmat obligaţiunile de a forma Spaţiul European al învăţământului superior până în 2010.

Pe data de 19 septembrie 2003, Miniştrii responsabili pentru învăţământul superior din 33 de ţări ale Europei s-au întâlnit la Berlin cu scopul de a analiza progresele obţinute în domeniu şi de a stabili priorităţile şi noile obiective pentru anii următori cu scopul de a accelera formarea Spaţiului european al învăţământului superior. La Berlin, Miniştrii au stabilit necesitatea ca Spaţiul European al învăţământului superior să beneficieze de sinergiile cu Spaţiul European al cercetării, consolidând astfel o Europă bazată pe cunoaştere. Scopul acestei acţiuni este de a păstra bogăţia culturală şi diversitatea lingvistică a Europei, precum şi de a educa potenţialul de inovaţie, de dezvoltare economică şi socială prin cooperarea între instituţiile europene de învăţământ superior.

Conferinţa miniştrilor de la Bergen din 2005, a adus pe agenda miniştrilor europeni pentru învăţământ superior implementarea cadrelor naţionale pentru calificări, acordarea şi recunoaşterea diplomelor comune, inclusiv la nivel doctoral şi crearea de oportunităţi pentru trasee educaţionale flexibile în învăţământul superior, inclusiv prin proceduri de recunoaştere a învăţării anterioare.

În mai 2007, miniştrii prezenţi la Londra au luat în discuţie caracteristicile Spaţiului european al învăţământului superior, stabilind ca priorităţi pentru următorii doi ani: mobilităţile, dimensiunea socială, culegerea de date statistice şi conceptul de "Employability" al diplomelor.

Momentele şi obiectivele principale Procesului Bologna. De la Bologna (1999) la Londra (2007)

EVOLUŢIA ŞI OBIECTIVELE PROCESULUI BOLOGNA

1999 – DECLARAŢIA DE LA BOLOGNA
6 obiective
1. Recunoaşterea diplomelor: adoptarea unui sistem de diplome comparabile şi bine definite
2. Adoptarea unui sistem bazat pe două cicluri (bachelor / master)
3. Implementarea sistemului de credite (ECTS)
4. Promovarea mobilităţii
5. Promovarea cooperării europene în domeniul asigurării calităţii
6. Promovarea dimensiunii europene în învăţământul superior

2001 – COMUNICATUL MINIŞTRILOR DE LA PRAGA
9 obiective

7. Învăţarea pe tot parcursul vieţii
8. Dimensiunea socială
9. Promovarea caracterului atractiv al spaţiului european al învăţământului superior

2003 -COMUNICATUL MINIŞTRILOR DE LA BERLIN

10 obiective

10. Spaţiul european al învăţământului superior şi Spaţiul european al cercetării – doi piloni ai societăţii bazate pe cunoaştere

2005 – COMUNICATUL MINIŞTRILOR DE LA BERGEN
Priorităţi intermediare
– Introducerea modelelor de analiză de sistem pentru agenţiile de asigurare a calităţii, aşa cum au fost ele propuse în Raportul ENQA;
– Implementarea cadrelor naţionale pentru calificări;

– Acordarea şi recunoaşterea diplomelor comune, inclusiv la nivel doctoral;
– Crearea de oportunităţi pentru trasee educaţionale flexibile în învăţământul superior, inclusiv prin proceduri de recunoaştere a învăţării anterioare.

2007 – COMUNICATUL MINIŞTRILOR DE LA LONDRA
VERSIUNEA ÎN ROMÂNĂ

Priorităţi intermediare
– Mobilităţi
– Dimensiunea socială
– Culegerea de date statistice
– "Employability"
– Spaţiul European al învăţământului superior în context global

(informații preluate de pe site-ul M.E.C.T.S)

Scrie comentariul tău!

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Justiție Oarbă

Dubito ergo cogito, cogito ergo sum

EDUCAȚIA ZI DE ZI

Nici o zi fără educație...

Lia Muresan

*Fiecare om pe care îl întâlnesc în drumul meu imi este superior prin ceva. De aceea încerc să învăţ câte ceva pe lângă fiecare. (Sigmund Freud)

Sfaturi cosmetice

Sfaturi cosmetice pentru ingrijirea pielii

Chirurg Pediatru Cluj

Dr. Surd Adrian - medic specialist Chirurgie Pediatrica

No Justice

Fiat justitia, ruat caelum!

Dezvăluiri învăluite

FLUXURI DE IDEI ÎNVĂLUITE ŞI DEZVĂLUITE PRIN NEGURA GÂNDURILOR. INTERZIS CELOR CARE NU ÎNŢELEG NIMIC, DIN ORICE!

Gimnaziul Bassarabescu

„Nu pierdeți din vedere omenia! Mai 'nainte de orice, siliti-vă să prețuiți omenia. Fiți oameni!”- Ioan Alexandru Bassarabescu 30. XII.1870 - 29. III. 1952 - scriitor, profesor, om politic și de cultură, publicist, membru al Academiei Române.

MON FRANÇAIS

Apprendre autrement

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Aquarelles

...din pasiune pentru pictură

PRO MUSIC

Educația muzicală în România

bassarabescu2en.wordpress.com/

Motto: „Education...for learning, for earning, for life”

Pro Educație Blog

Informație pentru educație

Viva,viva la musica!

...doar muzica

Totul E Relativ

...blogul despre orice

%d blogeri au apreciat asta: