DEFINITIVAT 2017

Publicat la data de 6.10.2016

Materialele sunt preluate de pe site-ul MENCS. Toți cei interesați trebuie să le consulte și în varianta originală. Dați click pe link-urile cu legături sau pe documente.

În data de 2.10 2017, Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a publicat pe site-ul propriu metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului național de definitivare în învăţământ (sesiunea 2017), respectiv calendarul acestui examen, aprobate prin ordinele de ministru nr. 5.087/2016 şi 5.223/2016. Pentru a veni în sprijinul celor interesaţi, prezentăm principalele noutăţi în raport cu sesiunile precedente. Continuare…

Noutate la definitivat:

  • Proba scrisă a examenului naţional de definitivare în învăţământ se va desfăşura în data de 20 aprilie 2017. Nota minimă de promovare a examenului a rămas 8 (opt).Proba scrisă va fi precedată de o etapă eliminatorie, constând din două inspecţii de specialitate la clasă şi, în plus faţă de sesiunile anterioare, de evaluarea portofoliului profesional personal. Pentru a putea susţine proba scrisă, pe lângă condiţiile privind vechimea efectivă de predare şi calificativul Bine sau Foarte bine, trebuie îndeplinită şi următoarea condiţie: media aritmetică a notelor finale la inspecţii şi a evaluării portofoliului să fie minimum 8, dar nu mai puţin de 7 la fiecare dintre probele respective.

calendar-def-2017

LINK – PORTAL DEFINITIVAT 


Publicat la data de 25 octombrie 2014

Precizări importante:

imageToți cei interesați de susținerea examenului de definitivat trebuie să urmărească cu atenție anunțurile inspectoratelor școlare referitoare la acest examen dar să cunoască personal și metodologia care reglementează acest examen.

Ordinele prin care  se reglementează calendarul și desfășurarea examenului de definitivat în 2015

ORDIN Nr. 4802 din 20 octombrie 2014 privind aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului naţional de definitivare în învăţământ publicat in: MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI Nr. 772 din 23 octombrie 2014

Extras Metodologie de organizare și desfășurare a examenului de definitivat 2015:

image

ORDIN nr. 4801 din 20 octombrie 2014 privind aprobarea Calendarului de organizare şi desfăşurare a examenului naţional de definitivare în învăţământ în anul şcolar 2014 – 2015, publicat in: MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI Nr.769 din 23 octombrie 2014.

Extras calendar definitivat 2015:

image

 

**********************************************************************************************

Publicat în data de 17 noiembrie 2013

Ministerul Educației Naționale a publicat de curând ordinul prin care se stabilește metodologia de organizare și desfășurare a examenului de definitivat în învățământ pentru anul școlar  2013 – 2014.

Informațiile aflate pe pagina „Grade didactice” sunt cu caracter general. De aceea cei interesați trebuie să consulte metodologia de mai jos.

 

Ordin nr. 5294/16.10.2013 de aprobare a Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului naţional de definitivare în învăţământ în anul şcolar 2013 – 2014

Ordinul conține 2 părți: ordinul propriu – zis și anexe.

Anexa 1 la Metodologie.

Calendarul desfășurării examenului național de deifinitivare în învățământ în anul școlar 2013 – 2014image

image

9 răspunsuri

  1. Nu stiu daca intereseaza pe cineva dar am definitivatul (fizica)…au fost subiecte foarte ample…mult prea mult pentru patru ore….noroc ca la psihopedagogie a fost un subiect mai scurt putin,,Nu inteleg de ce se pune atat accentul pe reproducerea mecanica…nu suntem roboti…sunt multe de spus….

    Apreciază

    • Feliciări! Sigur că interesează în condițiile în care credeați că nu veți lua definitivatul din cauza subiectelor prea grele. Sper că ați avut același succes și la titularizare dar, mai ales, sper că aveți și un post titularizabil.

      Apreciază

  2. Buna ziua, imi spuneti va rog unde pot sa vad subiectul dat la definitivat 2013 pentru cosmetica la maistrii instructori

    Apreciază

  3. Of..of…tare ne mai place să judecăm și să clasificăm persoanele….nu trebuie sa vă permiteți acest lucru.Dacă considerați că eu nu sunt suficient de pregătita pt aceasta profesie cum vă explicați faptul ca anul trecut au luat deful doar 4 pers? Sunt ceilalti candidați la def niște cretini care se vor mari profesori de fizică?
    Când am scris ca mi se face rău ma refeream la faptul că nu vroiam să primesc aceleși replici pe care le conștientizez de una singură.M-am saturat de toate comentariile astea comuniste….Daca ati fi pusa in situatia de a sustine un examen de acest tip ati putea lua nota opt? Eu nu trag concluzii pripite astept un răspuns.
    Nu este vorba doar de probleme grele, ci doar de una punctată cu 1 punct….restul e toceală….Vroiam o opinie in legatura cu subiectele daca mi-o puteti da….
    Credeti-ma ca sunt pasionata de profesie mea dar acest lucru nu il pot demonstra aici.Tot ceea ce am construit in viata mea a fost doar pt ca am invatat sa muncesc pt cel mai marunt lucru și am învătat care imi sunt limitele…stiu sa spun stop asta nu pot sa fac.Daca nu voi reuși sa iau deful voi sti să mă opresc si sa ma indrept spre altceva.Nu voi accepta niciodată să fac o munca doar cu jumatati de masură..sau sa muncesc doar pt banii care mi se dau…niciodată…Am învătat ce inseamna sa muncesti cu adevarat in strainatate nu aici…aici foarte multl (sunt si exceptii ) nu stiu ce inseamna a munci cu adevarat….si îi condamna pe cei ce se sstraduiesc prea mult si in plus aud comentarii de genul: ,,aici esti in România crezi că poti tu schimba ceva…..stai linistita si nu te mai stresa atat ca nu se merita”…lista poate continua….
    Ma opresc aici ca am de spalat vasele si ma solicita copiii….

    Apreciază

    • Poate că subiectele sunt extrem de dificile la fizică și nu mă pricep eu dar, în anii în care corectam lucrări pentru definitivat sau pentru alte examene la o disciplină la fel de grea ca fizica, vă rog să mă credeți că reușeam cu greu să dau note de trecere multor candidați (procentul era important). Așa că am experiență în astfel de situații. Dacă pasiunea pentru profesia dumneavoastră e mare ar trebui să puteți trece peste definitivat. Știu că e greu cu școală, copii, casă și examene însă nu cred că aveți de ales. Și vă mai spun că eu nu condamn pe nimeni. Remarcam doar că fizica e o disciplină dificilă și elevii (excluzându-i pe cei olimpici sau foarte buni, adică 1%) nu înțeleg mai nimic din ea din motivele enumerate anterior în comentariul meu.
      Am să vă răspund și referitor la ceilalți candidați: în nici un caz nu-i consider cretini pentru faptul că nu au luat note mari la definitivat. Poate au avut motive întemeiate, poate nu au considerat că subiectele îi vor solicita foarte de mult, poate și-au zis „mă descurc”, poate au avut probleme familiale, etc. Toate astea sunt acceptabile dar vor rămâne suplinitori și fără post stabil. Dacă sunt profesori pasionați vor face în continuare această muncă. Am însă o întrebare pentru dumneavoastră: cât de mulțumită, ca părinte, ați fi de faptul că astfel de profesori predau copiilor dumneavoastră la clasă? Orice disciplină: fizică, matematică, limba română, chimie, orice.

      Apreciază

      • Va răspund la intrebarea daca sunt multumita ca prof suplinitori vor preda copiilor mei….Fetita mea cea mare este in clasa I si sunt preocupata la gandul ce profesori va avea și vă spun sincer titularul scolii care preda o anumita materie (nu pot spune aici care…daca doriti vă pot spune în mod privat) este foarte deștept, știe foarte bine materia sa (nu știe ce este metodica) dar lucrează doar cu olimpicii, ceilalți copii sunt proști, preda la gimnaziu la nivel de liceu (a predat la un liceu bun anterior), fumează în timpul orelor, jignește copiii spunând că glumește,în plus bea și lista poate continua.Am asistat la o oră a acestui profesor și am rămas șocată.Mi-am spus după că sunt de apreciat pt cât mă chinui cu copiii la oră.Răspuns final….sincer prefer un suplinitor decât unul căruia nu-i pasă nici de proprii copii ce sa mai spun de-ai altora.
        Baftă tuturor la def și să sperăm că geniile de la comisiile de elaborare subiecte nu se vor întrece prea mult între ei și vor face subiecte frumoase care se pot rezolva în patru ore.

        Apreciază

      • …și înțeleg (cu oroare) că acel profesor bețiv, vulgar și fumător mai predă unor copii? Fie măcar și unui copil iar (fie măcar și) un părinte acceptă asta? Și după ce ați rămas șocată mai puteți spune că acela e profesor? În rest sunt de acord că nu există titulari buni și suplinitori slabi. Există doar profesori pasionați și, hai să zic elegant, neprofesori. Mă bucur să aflu că vă pasă de copii și, în aceste condiții, vă urez să aveți puterea de a lua DEF-ul!

        Apreciază

  4. Sunt profesor suplinitor fizica și anul acesta dau definitivatul pentru a doua oară. Am și eu câteva nelămuriri….când s-a fixat data acestui examen s-a ținut cont de faptul că liceele tehnologice iau vacanță la inceputul lunii iulie și examenul este pe data de 14 iulie? Cu siguranță nu toți candidații predau la licee dar sunt destui.Nu vreau să mi se răspundă ceva de genul că trebuie să inveți tot anul că mi se face rău..
    O altă nedumerire o am în legătură cu subiectele de fizică de la toate examenele naționale, cu siguranța sunt niște genii cei ce le concep iar părerea mea este că la această materie se esagerează cu dificultatea și nu este de mirare ca elevii care aleg fizica la bac sunt foarte putini ca sa nu mai spun de studentii care nu aleg aceasta facultate.Care este sensul acestor subiecte grele nu am înțeles….ați demonstrat că stiți să faceți subiecte grele domnilor genii dar trebuie sa demonstrati că puteți vedea realitatea și să faceți în așa fel încât să ne permiteți și noua profesorilor să putem trece de aceste examene…nu vrem pomana nimănui ci doar o șansă. Va pot spune ca în mediul rural elevii sunt norocoși dacă au un profesor de fizică calificat și asta pentru simplu motiv că sunt foarte puțini. Cu siguranța raspunsuri și motivații toată lumea găsește….eu cu acest mesaj am vrut să subliniez doar un singur lucru și anume: vreau sa pot lua deful și titularizarea pt ca vreau sa fac ceea ce imi place și anume să fiu profesor….nu ne mai chinuiți cu subiecte grele, lăsații pe cei ce iubesc aceasta meserie să o facă că și așa sunt din ce în ce mai puțini. Nota 7 la def era suficientă…subiectele să poată fi rezolvate în 4 ore nu în 6…sunt multe de spus dar ma opresc aici….Tamba Vasilica

    Apreciază

    • Vă răspund în ideea de a vă oferi câteva lămuriri la „nelămuririle” dumneavoastră. În general și, aproape sigur, în toate țările civilizate rolul examenelor este acela de a stabili dacă cineva (profesor, medic, inginer, chiar simplu îngrijitor) este competent, și cât de competent, pentru domeniul în care dorește să profeseze. Așa se procedează și în România chiar dacă domeniul examenelor pentru stabilirea competențelor în învățământ (la noi în țară) e departe de a fi bine structurat, cu calendare și obiective precise.
      Acum, ca să vă răspund pe rând:
      – nu cred că se ține cont de data la care liceele tehnologice iau vacanță pentru simplul fapt (culmea, nu-i așa?) că profesorii ar trebui să se pregătească pe tot parcursul anului/anilor care preced definitivatul (sau orice alt examen) și nu doar în cele 14, eventual, 30 de zile. Spun asta, referitor la pregătire, în eventualitatea în care profesorul chiar dorește să ia acel examen. Dacă chiar vi se „face rău” fiindcă trebuie să învățați tot anul, nu cred că învățământul este domeniul în care ar trebui să profesați. Ce părere ați avea de un elev care v-ar spune că i se face rău la gândul că trebuie să învețe „tot anul” la fizică și nu doar pentru lucrări, zilele când știe că trebuie să fie ascultat sau examene? De ce să ne mai mirăm că elevilor nu le place fizica dacă profesorul care îi îndrumă gândește că „i se face rău” să învețe tot anul.
      – pe de altă parte, profesorul dedicat, pasionat și care își dorește să predea în învățământ fiindcă asta îi place să facă, nici nu ar trebui să-și pună problema că învață pentru definitivat ci ar trebui să știe fizică, subliniez să știe. Pur și simplu. Nu știu ce mai poți învăța în plus dacă nu știi fizică. Nu știu de ce un profesor care a terminat facultatea de fizică nu știe să rezolve acele probleme grele date la examen, dar știu că, undeva, chiar în mediul rural, s-ar putea ivi într-o zi un elev pasionat de fizică. El nu ar avea șansa să afle „frumusețile” acunse ale acestei discipline și nici nu ar putea să devină vreun mic Einstein, deoarece profesorul lui a vrut „doar” o șansă la „def” și nu s-a gândit să învețe permanent ci doar pentru examen.
      – din tot „discursul” dumneavoastră eu am înțeles doar că „vreau sa pot lua deful și titularizarea ” și nu vă interesează domeniul fizicii. Să știți că mulți vor asta și, de-a lungul anilor petrecuți în învățământ (peste 35), am întâlnit frecvent această mentalitate (și ca profesor și ca examinator în diverse comisii de examen). Aici nu e vorba de trecut un examen pur și simplu ca să stați „în liniște” la catedră mulți ani fericiți. E vorba de a ști în fiecare zi că fizica e ceea ce vă place să predați, că problemele grele nu trebuie să rămână nerezolvate fiindcă, în orice zi din viitoarea dumneavoastră carieră, un elev v-ar putea solicita să-i arătați rezolvarea, că învățămâtul poate fi locul dumneavoastră de muncă doar dacă, din respect pentru cei pe care doriți să-i învățați fizica, vă străduiți zi de zi să le arătați că asta e pasiunea dumneavoastră.
      – probabil că una din cauzele pentru care elevii nu aleg această facultate la terminarea liceului este și asta: elevii nu au avut profesori care să-i facă pasionați de fizică. Ca o părere personală v-aș spune că în România eu cred că nu se predă fizică în 90% din licee, în adevăratul sens al cuvântului. Ce să mai vorbim de gimnazii! Se face doar o simulare de predare a fizicii. Nu există laboratoare dotate, nu există materiale didactice performante, nu există aproape nimic. Elevilor li se cere, chiar și în gimnaziu, să rezolve la nesfârsit probleme și iar probleme. Sunt perfect de acord că fizica are un grad mare de dificultate ca materie de studiu și că elevul care nu știe matematică nu poate ști nici fizică, dar celor mai mulți elevi de gimnaziu, și mai târziu de liceu, „li se face rău”, ca să folosesc o expresie de-a dumneavoastră, când urmează ora de fizică. După ore de română, matematică și georgrafie urmează o oră de fizică în care, citez din foști elevi de-ai mei: „iar facem probleme toată ora!”
      – ca o concluzie aș spune că nu iubiți această meserie, sau cel puțin asta se deduce din comentariul dumneavoastră, ci doar doriți un post în învățămât.
      As putea continua dar nu e cazul.

      Apreciază

Scrie comentariul tău!

K-POP ROMÂNIA

Cel mai activ site românesc de unde primești informațiile necesare despre idolii și actorii tăi preferați. / Știri, filmări, concerte, bârfe, traduceri și multe altele!

Rare Historical Photos

And the story behind them...

Laboratorul de memorie urbană

Remedii pentru un București amnezic

PACIENTUL POLITIC

”Un popor care alege politicieni corupţi, impostori, hoţi şi trădători nu este victimă, ci complice.” – George Orwell

Revista Luceafărul

Revistă de cultură, educaţie şi atitudine

POLITICS

Cum e politica?

Pro Educație News

Informație pentru educație

Valeriu Nicolae

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

Poiana Moșnenilor. Blogul oamenilor liberi

Centrul de Istoria Mosnenilor din Tara Romaneasca. Un proiect initiat de Filip-Lucian Iorga

Serein'Art

From my heart to your heart

Didia Saint - Georges

Lisette Georgescu: „Nu pleci în umbră Didie dragă, muzica ta va lumina sufletele noastre îndurerate astăzi când ne despărțim de tine.”

Lili Crăciun

Dubito ergo cogito, cogito ergo sum

EDUCAȚIA ZI DE ZI

Nici o zi fără educație...

Lia Muresan

*Fiecare om pe care îl întâlnesc în drumul meu imi este superior prin ceva. De aceea încerc să învăţ câte ceva pe lângă fiecare. (Sigmund Freud)

Sfaturi cosmetice

Sfaturi cosmetice pentru ingrijirea pielii

Chirurg Pediatru Cluj

Dr. Surd Adrian - medic specialist Chirurgie Pediatrica

România fără Justiție

Fiat justitia, ruat caelum!