Procesul Bologna

Un site dedicat procesului Bologna. http://www.bologna.ro (Click!))Pe data de 19 iunie 1999, la un an după Declaraţia de la Sorbona, Miniştrii responsabili pentru învăţământul superior din 29 de ţări europene au semnat Declaraţia de la Bologna, convenind asupra a şase obiective comune importante pentru dezvoltarea coerentă şi armonioasă în domeniul învăţământului superior pentru anul 2010.

România a semnat Declaraţia de la Bologna în 1999, angajându-se astfel să includă obiectivele stabilite în priorităţile învăţământului superior românesc.

La următoarea conferinţă ce a avut loc la Praga pe data de 19 mai 2001, numărul obiectivelor a crescut de la 6 la 9, iar statele semnatare şi-au reafirmat obligaţiunile de a forma Spaţiul European al învăţământului superior până în 2010.

Pe data de 19 septembrie 2003, Miniştrii responsabili pentru învăţământul superior din 33 de ţări ale Europei s-au întâlnit la Berlin cu scopul de a analiza progresele obţinute în domeniu şi de a stabili priorităţile şi noile obiective pentru anii următori cu scopul de a accelera formarea Spaţiului european al învăţământului superior. La Berlin, Miniştrii au stabilit necesitatea ca Spaţiul European al învăţământului superior să beneficieze de sinergiile cu Spaţiul European al cercetării, consolidând astfel o Europă bazată pe cunoaştere. Scopul acestei acţiuni este de a păstra bogăţia culturală şi diversitatea lingvistică a Europei, precum şi de a educa potenţialul de inovaţie, de dezvoltare economică şi socială prin cooperarea între instituţiile europene de învăţământ superior.

Conferinţa miniştrilor de la Bergen din 2005, a adus pe agenda miniştrilor europeni pentru învăţământ superior implementarea cadrelor naţionale pentru calificări, acordarea şi recunoaşterea diplomelor comune, inclusiv la nivel doctoral şi crearea de oportunităţi pentru trasee educaţionale flexibile în învăţământul superior, inclusiv prin proceduri de recunoaştere a învăţării anterioare.

În mai 2007, miniştrii prezenţi la Londra au luat în discuţie caracteristicile Spaţiului european al învăţământului superior, stabilind ca priorităţi pentru următorii doi ani: mobilităţile, dimensiunea socială, culegerea de date statistice şi conceptul de "Employability" al diplomelor.

Momentele şi obiectivele principale Procesului Bologna. De la Bologna (1999) la Londra (2007)

EVOLUŢIA ŞI OBIECTIVELE PROCESULUI BOLOGNA

1999 – DECLARAŢIA DE LA BOLOGNA
6 obiective
1. Recunoaşterea diplomelor: adoptarea unui sistem de diplome comparabile şi bine definite
2. Adoptarea unui sistem bazat pe două cicluri (bachelor / master)
3. Implementarea sistemului de credite (ECTS)
4. Promovarea mobilităţii
5. Promovarea cooperării europene în domeniul asigurării calităţii
6. Promovarea dimensiunii europene în învăţământul superior

2001 – COMUNICATUL MINIŞTRILOR DE LA PRAGA
9 obiective

7. Învăţarea pe tot parcursul vieţii
8. Dimensiunea socială
9. Promovarea caracterului atractiv al spaţiului european al învăţământului superior

2003 -COMUNICATUL MINIŞTRILOR DE LA BERLIN

10 obiective

10. Spaţiul european al învăţământului superior şi Spaţiul european al cercetării – doi piloni ai societăţii bazate pe cunoaştere

2005 – COMUNICATUL MINIŞTRILOR DE LA BERGEN
Priorităţi intermediare
– Introducerea modelelor de analiză de sistem pentru agenţiile de asigurare a calităţii, aşa cum au fost ele propuse în Raportul ENQA;
– Implementarea cadrelor naţionale pentru calificări;

– Acordarea şi recunoaşterea diplomelor comune, inclusiv la nivel doctoral;
– Crearea de oportunităţi pentru trasee educaţionale flexibile în învăţământul superior, inclusiv prin proceduri de recunoaştere a învăţării anterioare.

2007 – COMUNICATUL MINIŞTRILOR DE LA LONDRA
VERSIUNEA ÎN ROMÂNĂ

Priorităţi intermediare
– Mobilităţi
– Dimensiunea socială
– Culegerea de date statistice
– "Employability"
– Spaţiul European al învăţământului superior în context global

(informații preluate de pe site-ul M.E.C.T.S)

Scrie comentariul tău!

K-POP ROMÂNIA

Cel mai activ site românesc de unde primești informațiile necesare despre idolii și actorii tăi preferați. / Știri, filmări, concerte, bârfe, traduceri și multe altele!

Rare Historical Photos

And the story behind them...

Laboratorul de memorie urbană

Remedii pentru un București amnezic

PACIENTUL POLITIC

”Un popor care alege politicieni corupţi, impostori, hoţi şi trădători nu este victimă, ci complice.” – George Orwell

Revista Luceafărul

Revistă de cultură, educaţie şi atitudine

POLITICS

Cum e politica?

Pro Educație News

Informație pentru educație

Valeriu Nicolae

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

Poiana Moșnenilor. Blogul oamenilor liberi

Centrul de Istoria Mosnenilor din Tara Romaneasca. Un proiect initiat de Filip-Lucian Iorga

Serein'Art

From my heart to your heart

Didia Saint - Georges

Lisette Georgescu: „Nu pleci în umbră Didie dragă, muzica ta va lumina sufletele noastre îndurerate astăzi când ne despărțim de tine.”

Lili Crăciun

Dubito ergo cogito, cogito ergo sum

EDUCAȚIA ZI DE ZI

Nici o zi fără educație...

Lia Muresan

*Fiecare om pe care îl întâlnesc în drumul meu imi este superior prin ceva. De aceea încerc să învăţ câte ceva pe lângă fiecare. (Sigmund Freud)

Sfaturi cosmetice

Sfaturi cosmetice pentru ingrijirea pielii

Chirurg Pediatru Cluj

Dr. Surd Adrian - medic specialist Chirurgie Pediatrica

România fără Justiție

Fiat justitia, ruat caelum!