Raportul Centrului National PISA privind PROGRAMUL INTERNATIONAL OECD PENTRU EVALUAREA ELEVILOR, Ciclul de testare 2008-2009
CNEE_CENTRUL_NATIONAL_PISA_Raport.pdf
Extrase/citate din documentul de mai sus CNEE – PISA
“6.1. Performanțele elevilor români în context internațional
Urmărind diferitele aspecte ale performanțelor pentru cele trei domenii evaluate în PISA este semnificativ faptul că, odată cu evoluția din ce în ce mai complexă de la un ciclu de testare laurmătorul, a devenit din ce în ce mai importantă nu simpla ierarhie a țărilor participante, în funcție de media realizată, ci mai ales contextul din care fiecare țară face parte. Astfel, la ciclul 2009, România a obținut performanțe în mod constant semnificativ similare cu țări precum Bulgaria, Uruguay, Mexic , Thailanda, Trinidad Tobago, la toate cele trei domenii, diferență înregistrându-se la stiințe, unde în grupul țărilor se înscrie si Serbia. Din această perspectivă, sunt interesant de urmărit si tabelele sintetice prezentând variația poziției datorate rangului, în cazul nostru această variație fiind în medie, de până la trei poziții, fără semnificație statistică în raport cu media țărilor OECD (vezi tabele în document).
Poziția României în raport cu media OECD, a tuturor țărilor participante, a țărilor partenere
Diagrama de mai jos (vezi document) pune în valoare media generală a performanțelor României pentru domeniul citire / lectură la ciclul de testare PISA 2009 în raport atât cu media țărilor OECD, cât si cu media țărilor partenere. Este interesant de remarcat faptul că punctul cel mai apropiat de media țărilor partenere se înregistrează în cazul performării textelor non-continui, iar diferențele cele mai mari se înregistrează în cazul performării sarcinilor de lucru formulate pe texte “clasice” din punctul de vedere al formatului si în cazul domeniului stiințe.
Tendințe în evoluția performanțelor la citire/lectură pentru țările care s-au situat deasupra mediei OECD
La toate ciclurile de testare de până acum România s-a situat mult sub media țărilor OECD. Reproducem, în continuare, din volumul V al rezultatelor elevilor la PISA (fig. v.2.11) diagrame prezentând performanțele de vârf si performanțele româniei în contextul țărilor similare cu scopul de a evidenția proporțiile performerilor pe niveluri de proficiență în diferite cazuri.”
Scrie comentariul tău!